Ak by ste sa radi dostali do formy a zároveň netúžite po tom potiť sa hodiny vo fitku, máme pre vás jednoduché riešenie. Nebudete potrebovať dokonca ani žiadne domáce stroje na cvičenie. Jediné, čo budete potrebovať je švihadlo.

Hoci sa to možno na prvý pohľad nezdá, švihadlo je skvelý spôsob, ako páliť kalórie. Niektoré výskumy potvrdili, že 10 minút skákania cez švihadlo má rovnaký účinok ako 30 minút joggingu.

 Aké sú ďalšie výhody?

Na skákanie cez švihadlo nepotrebujete príliš veľký priestor – môžete cvičiť kdekoľvek a kedykoľvek.
Počas cvičenia precvičíte naraz viac svalov – paže, nohy, chrbát, ramená, zadok a brušné svaly.
Okrem svalov si tiež precvičíte svoju koordináciu, balans a reflexy.
Môžete skákať sami alebo napríklad s kamarátmi – stačí si osviežiť niektoré hry z detstva.
Švihadlo je veľmi lacné a doma vám zaberie minimum miesta.

Čo by ste mali vedieť, ako začnete:

Najlepšou voľbou je ísť si kúpiť švihadlo do športového obchodu. Tu vám poradia aj s nastavením jeho výšky.
Na skákanie si vezmite botasky či tenisky. Až sa trochu “rozhopsáte”, môžete skákať aj bosí.

Skákanie cez švihadlo si zamilujete

Ako správne skákať cez švihadlo?

Hlavu držte rovno a pozerajte sa dopredu. Nepozerajte sa dole!
Lakte držte blízko tela.
Chrbát držte rovno, kolená mierne pokrčte.
Švihadlom točte pomocou zápästia, nie pomocou rúk.
Pri skákaní by sa päty nikdy nemali dotýkať zeme.
Netreba skákať čo najvyššie. 3-4 centimetre stačia.
Ak zvládnete základné preskakovanie, môžete skúšať aj ďalšie techniky

A čo vy a švihadlo? Používate ho na cvičenie? Napíšte nám do komentárov na FB.